En aquest apartat del nostre bloc exposarem els diferents temes treballats a classe en aquest 3r trimestre, per això farem tres entrades, la qual una farà referència a la política un altre serà sobre l'ésser humà i per últim els drets humans. Després també deixarem penjat el nostre treball sobre el país inventat, en el nostre cas Terranova.
- Política
En aquest apartat del nostre bloc podeu veure un vídeo sobre la política, i les conseqüències que té. En el vídeo es parla sobre el que pot canviar la política.
-Ésser humà
En aquest apartat podreu veure les diferents visions de l'èsser humà treballades a classe, ja que hem tingut poc temps per entendreu, podreu trobar diferents resums sobre aquest tema, com la visió que tenien diferents filòsofs sobre l'èsser humà, com la de Plató i la d'Aristòtil:
PLATÓ
L’antropologia platònica segueix una tradició òrfico-pitagòrica, que considera que el més important en l’ésser humà no és el cos sinó l’ànima. Aquesta ànima està empresonada dins el cos i té una naturalesa completament diferent al cos humà. El cos forma part del món sensible, limitat, imperfecte, moral, etc mentre que l’ànima és de naturalesa semblant a les idees i es capaç de conèixer aquestes, per tan és bella, sàvia i bona.
Plató manté la idea pitagòrica de la transmigració de les ànimes, és a dir, la desaparició del cos no significa en absolut la desaparició de l’ànima sinó tot el contrari, la mort es considerada com un alliberament. Però aquest alliberament no dura per sempre, ja que l’ànima haurà de tornar a renéixer en un altre cos.
Segons Plató l’ànima s’alimenta de bellesa, saviesa i bondat, però no tots els éssers humans saben com alimentar correctament la seva ànima. Aquest es un assumpte de gran importància ja que el destí de les nostres ànimes depèn de la mena de vida que portem quan estem lligats a un cos. Aquest es cos és considerat una presó en la qual s’hi està per algun error comès anteriorment.
La concepció de l’ésser humà per plató considera que l’ànima recorda allò que ja havia conegut. Aquest record es possible ja que l’ànima ha existit en el món de les idees. Aquesta ànima és exclusiva de l’ésser humà i és immortal. Plató considera que el coneixement és la tendència natural de l’ànima per alliberar-se del cos ja que el lloc de l’ànima és el món de les idees.
Segons l’antropologia platònica l’ànima està formada per tres parts: la part racional, que es troba al cap és i l’única part immortal independentment del cos, la seva funció és arribar al coneixement racional del món; la part irascible que es troba al mig del pit, és mortal i no es pot separar dels cos, és la font de passions nobles i té la finalitat de retenir els impulsos incontrolats de l’home; i finalment la part concupiscible que es troba al ventre i és l’origen de les passions innobles, és mortal i no es por separar del cos ja que està absolutament lligada a ell.
ARISTÒTIL
Segons Aristòtil, l'home és la unió d'ànima i cos, però aquesta és substancial, és a dir, que el cos funiciona com a matèria i l'ànima com a forma. Es fusionen de tal manera que el resultat no és la suma dels dos elements, sinó una substància nova, la qual té moviment.
El coneixement humà no és anterior a la reflexió i l'ànima no té preexistència sinó que existeix juntament amb el cos, així que el coneixement humà es fa tan en el coma en l'ànima.
L'ànima per Aristòtil
L'ànima és el principi vital, és l'acte del cos, el cos és potència, és la forma del cos i el cos és la matèria.
Aristòtil dóna prioritat a l'ànima sobre el cos, ja que l'ànima és principi d'activitat., per tant cos i ànima no són separables. Defensa l'unitat de l'home, l'ànima no existeix per ella sola, i el cos tampoc. Hi ha tres tipos d'ànima:
-L'ànima vegetativa: Té la funció de creixement, de nutrició i de reproducció.
-L'ànima sensitiva: És més pròpia dels animals, aquesta té la funció de produïr desitjos, les sensacions i el moviment local. És la responsable dels sentits.
-L'ànima racional: La seva funció és pensar, entendre... L'ànima humana està formada per l'enteniment passiu i actiu.
- Drets Humans
Com ja sabeu tots, els drets humans es van crear al 1945, després de la segona guerra mundial, per la ONU. Sabem que són 30 drets que significan els recursos bàsics perquè una persona pogui viure bé, però la majoria de cops veiem que no tots els drets humans es compleixen. Per això aqui teniu la definició dels drets humans:
-Els Drets Humans es defineixen generalment com aquelles llibertats, facultats, institucions o reivindicacions bàsiques que corresponen a tota persona pel simple fet de la seva condició humana, per tal de garantir-li una vida digna. Aquests drets es posseeixen independentment de quina sigui la situació legal o jurídica del país o regió en el que habita i de factors com l'estatus, l'ètnia, la nacionalitat o qualsevol altre circumstància de l'individu en qüestió.
Aquí podem veure un slideshare on i constan els 30 drets humans i l'explicació del perquè es van crear i la seva història.
http://www.youtube.com/watch?v=bTNckfk1lJ0
Perquè hi ha gent que no és respectada com un ésser humà, perquè no hi ha igualtat, perquè no es fa cas sobre els drets universals,..
Per últim sobre els drets humans us deixem un vídeo, on podeu veure la visió que té la gent sobre els drets humans, si es compleixen o no,...
El nostre país és Terranova, el vam "agafar" després de que s'independitzés de Canadà, ja que havien petit 40 anys de repressió. Aquí podeu observar la nostra presentació en slideshare:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada