1r TRIMESTRE


KARL MARX


Karl Heinrich Marx (Trèveris, 5 de Maig de 1818 – Londres, 14 de març de 1883) va ser un filòsof, economiste,polític , sociòleg i revolucionari alemany. Marx va tractar una gran varietat de temes i és conegut, sobretot, per la seva anàlisi de la història en termes de lluita de classes. Marx va ser el pare teòric del socialisme marxiste i del comunisme és considerat una figura històrica clau per a entendre la societat i la política contemporània.Les seves idees van començar a experimentar una gran influència en el moviment obrer poc després de la seva mort. A aquesta influència se li va afegir l’ímpetu de la victòria del bolxevisme a la revulució d'Octubre Russa. Formava part de una familia jueva acomodada. Va comensar amb els estudis de dret però ho va deixar per poder fer filosofia.La filosofia marxiana depèn en gran part de la seva visió sobre la naturalesa de l’ésser humà. De la dialèctica Hegeliana, Marx va heretar un desdeny per la idea d’una variant de la naturalesa humana subjacent. Per a Marx no existeix una essència humana en general: l’home es fa a si mateix, a través de la història, en la societat i transformant la Naturalesa: «l’home produeix l’home, a si mateix i l’altre home. Igual com és la societat mateixa la que produeix l’home en tant que home, així també és produïda per ell. Tota l’anomenada Història universal no és una altra cosa que la producció de l’home pel treball humà...». Marx va ser una de les persones que va posar les bases filosòfiques del comunisme.


MAPA CONCEPTUAL: TEMA 1

La filosofia segons la meva opinió, són tots els conceptes que adquirim mitjançant la lògica i el raonament. A continuació podem observar un mapa conceptual del primer trimestre, que intenta explicar de forma resumida la teoria de la filosofia.





MAPA CONCEPTUAL: TEMA 2 

A continuació podem observar un mapa conceptual del segon tema treballat a classe, que intenta explicar de forma resumida la veritat i el coneixement.






Bloc d'interés

-En aquest bloc podem veure diferents exercicis de física de 1r de batxillerat relacionats amb els temes que estem treballan a classe.

http://www.xtec.cat/~ocasella/apunts/bat-exer/dossier.pdf

-En aquest bloc podem observar diferents exercics de matemàtiques de 1r de batxillerats relacionats amb els  temes que estem treballan a classe, i que treballarem.

https://matessantboianes.wikispaces.com/Matem%C3%A0tiques+de+1r+de+Batxillerat



PROPOSTA PER LA CLASSE


El primer tema que hem treballat en el primer trimestre ha sigut la definició de filosifia, "Què és la filosofia?", per intentar definir-la hem dit el que no és la filosofia i l'hem diferenciat de la ciència i de la religió. Per tant, explicar la raó de les coses no es pot fer indicant que el seu origen prové de Déu. I ja que la filosofia no accepta l'existència d'un saber revelat com és Deú, he relacionat què és Déu per la filosofia i he trobat aquest documental que ho explica.

 Aquest documental de TV3 anomenat "Amb filosofia"a l'episodi "Déu" defineix qué és Deú per la filosofia. Ens explica que la única relació possible entre l'home i Déu és la fe i la fe és creure que es veu una cosa inxetistent pels límits de les persones. També parla que l'existència de Deú també és degut en la pregunta sobre l'origen de l'univers i de les persones, una pregunta antropològica.

Aquí teniu el documental:



PROPOSTA PER LA CLASSE
El segon tema fet a classe tractava sobre la veritat i aprofitant això he trobat un vídeo del filòsof espanyol Gustavo Bueno que explica les teories de la veritat, principalment es centra amb la teoria de la Correspondència en que diu que la veritat és l'ajust entre el que es diu sobre una cosa i el que és realment aquesta cosa, entre l'objecte i el subjecte. Defensa aquesta teoria perquè és un filòsof materialista però també esmenta les altres teories.










1 comentari:

  1. En el vídeo diu: "a Deu ningú l'ha vist, si existeix deu ha d'estar fora de l'espai i el temps" això vol dir que l'home la relació que te amb deu es a traves de la fe que li correspon. Si un home creu diu que creu en Deu però no li té la fe que li correspondria, doncs jo penso que és co si per ell Deu fos una altre cosa i no la que simbolitza i hauria de ser.

    ResponElimina